Posterior Trans-Dural Repair of Iatrogenic Spinal Cord Herniation after Resection of Ossification of Posterior Longitudinal Ligament. Hyun, S., Kim, H., Kim, K., Jahng, T., & Kim, H. Asian Spine Journal, 10(2):355–359, April, 2016.
Posterior Trans-Dural Repair of Iatrogenic Spinal Cord Herniation after Resection of Ossification of Posterior Longitudinal Ligament [link]Paper  doi  abstract   bibtex   
Iatrogenic spinal cord herniation is a rare complication following spinal surgery. We introduce a posterior trans-dural repair technique used in a case of thoracic spinal cord herniation through a ventral dural defect following resection of ossification of the posterior longitudinal ligament (OPLL) in the cervicothoracic spine. A 51-year-old female was suffering from paraplegia after laminectomy alone for cervicothoracic OPLL. Magnetic resonance imaging revealed a severely compressed spinal cord with pseudomeningocele identified postoperatively. Cerebrospinal fluid leak and iatrogenic spinal cord herniation persisted despite several operations with duroplasty and sealing agent. Finally, the problems were treated by repair of the ventral dural defect with posterior trans-dural duroplasty. Several months after surgery, the patient could walk independently. This surgical technique can be applied to treat ventral dural defect and spinal cord herniation. Eine iatrogene Rückenmarkshernie ist eine seltene Komplikation nach einer Wirbelsäulenoperation. Wir stellen eine posteriore transdurale Reparaturtechnik vor, die in einem Fall einer thorakalen Rückenmarkshernie durch einen ventralen duralen Defekt nach Resektion einer Verknöcherung des hinteren Längsbandes (OPLL) in der zervikothorakalen Wirbelsäule angewendet wurde. Eine 51-jährige Frau litt an einer Querschnittslähmung nach alleiniger Laminektomie bei zervikothorakalem OPLL. Die Magnetresonanztomographie zeigte ein stark komprimiertes Rückenmark mit postoperativ festgestellter Pseudomeningozele. Das Liquorleck und die iatrogene Rückenmarkshernie persistierten trotz mehrerer Operationen mit Duroplastie und Dichtungsmittel. Schließlich wurden die Probleme durch die Reparatur des ventralen Duradefekts mit einer posterioren transduralen Duroplastie behandelt. Einige Monate nach der Operation konnte der Patient selbstständig gehen. Diese Operationstechnik kann zur Behandlung von ventralen Duraleffekten und Rückenmarkshernien eingesetzt werden.
@article{hyun_posterior_2016,
	title = {Posterior {Trans}-{Dural} {Repair} of {Iatrogenic} {Spinal} {Cord} {Herniation} after {Resection} of {Ossification} of {Posterior} {Longitudinal} {Ligament}},
	volume = {10},
	copyright = {This is an Open Access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution Non-Commercial License (http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/) which permits unrestricted non-commercial use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited.},
	url = {https://www.asianspinejournal.org/journal/view.php?doi=10.4184/asj.2016.10.2.355},
	doi = {10.4184/asj.2016.10.2.355},
	abstract = {Iatrogenic spinal cord herniation is a rare complication following spinal surgery. We introduce a posterior trans-dural repair technique used in a case of thoracic spinal cord herniation through a ventral dural defect following resection of ossification of the posterior longitudinal ligament (OPLL) in the cervicothoracic spine. A 51-year-old female was suffering from paraplegia after laminectomy alone for cervicothoracic OPLL. Magnetic resonance imaging revealed a severely compressed spinal cord with pseudomeningocele identified postoperatively. Cerebrospinal fluid leak and iatrogenic spinal cord herniation persisted despite several operations with duroplasty and sealing agent. Finally, the problems were treated by repair of the ventral dural defect with posterior trans-dural duroplasty. Several months after surgery, the patient could walk independently. This surgical technique can be applied to treat ventral dural defect and spinal cord herniation.

Eine iatrogene Rückenmarkshernie ist eine seltene Komplikation nach einer Wirbelsäulenoperation. Wir stellen eine posteriore transdurale Reparaturtechnik vor, die in einem Fall einer thorakalen Rückenmarkshernie durch einen ventralen duralen Defekt nach Resektion einer Verknöcherung des hinteren Längsbandes (OPLL) in der zervikothorakalen Wirbelsäule angewendet wurde. Eine 51-jährige Frau litt an einer Querschnittslähmung nach alleiniger Laminektomie bei zervikothorakalem OPLL. Die Magnetresonanztomographie zeigte ein stark komprimiertes Rückenmark mit postoperativ festgestellter Pseudomeningozele. Das Liquorleck und die iatrogene Rückenmarkshernie persistierten trotz mehrerer Operationen mit Duroplastie und Dichtungsmittel. Schließlich wurden die Probleme durch die Reparatur des ventralen Duradefekts mit einer posterioren transduralen Duroplastie behandelt. Einige Monate nach der Operation konnte der Patient selbstständig gehen. Diese Operationstechnik kann zur Behandlung von ventralen Duraleffekten und Rückenmarkshernien eingesetzt werden.},
	number = {2},
	journal = {Asian Spine Journal},
	author = {Hyun, Seung-Jae and Kim, Hong-Ki and Kim, Ki-Jeong and Jahng, Tae-Ahn and Kim, Hyun-Jib},
	month = apr,
	year = {2016},
	pages = {355--359},
}

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